Onze Projecten

't Bijlesklasje

't Bijlesklasje is een project waarbij er huiswerkbegeleiding wordt geboden aan leerlingen tegen een maatschappelijk tarief. Ons doel is om kwalitatief bijles toegankelijk te maken voor kinderen uit kansarme gezinnen met een budget.

Help For Kids

Help For Kids is een project dat ouders ondersteunt bij aanvragen die bedoelt zijn voor kinderen. Hierbij kunt u denken aan aanvragen bij bijvoorbeeld Stichting Leergeld, maar ook het aanschrijven van fondsen. Daarnaast geven wij ook advies aan ouders als het gaat om de mogelijkheden in bijvoorbeeld het Nederlands schoolsysteem.

Young Creators

Young Creators richt zich op initiatieven van kinderen en jongeren met een maatschappelijk doel. Kinderen en jongeren met een goed idee kunnen ondersteund worden door Young Professionals met een relevante expertise. Sociaal ondernemerschap staat hierbij centraal.

Social Media Life

Social Media Life is een project waarbij er workshops worden gegeven aan kinderen om samen met leeftijdsgenootjes op interactieve wijze de gevaren, maar ook de positieve aspecten van social media te ontdekken. Thema’s die aan bod komen zijn: catfishing, sexting, facebook, gamen en cyberpesten.

't Sportklasje

't Sportklasje is een project waarbij een groep kinderen tijdens een periode diverse sporten gaat proberen. Doel hiervan is dat kinderen ontdekken welke sport het meest bij hen past. Door meerdere sporten te proberen, hopen wij dat kinderen een sport beoefenen die zij leuk vinden en leuk blijven vinden!

Koffietijd

Koffietijd is een project waarbij ouders met diverse achtergronden onder het genot van een bakje koffie, ervaringen en ideeën kunnen uitwisselen over ouderschap, opvoeding en alles dat met kinderen te maken heeft. Vaak kunnen lotgenoten elkaar inspireren of met nieuwe inzichten komen die van toegevoegde waarde zijn.